Bättre och starkare form med kettlebell

Om ditt mål är att bara komma in i bättre och starkare form, är kettlebells lika effektiva som hantlar. Eller en skivstång för att öka den maximala vikten som du kan lyfta. Och hur snabbt du visa detta snabba resultat i gymmet, åtminstone på lång sikt.

Om du bara lär dig att träna med en kettlebell, börja mellan 8 kg och 24 kg. Kettlebells mäts vanligtvis i kilo eller poods. Det är ett brett utbud, men eftersom kettlebell swing är i huvudsak teknik och styrka. Av kettlebell träning, du vill ha en vikt som är tillräckligt tung för att utmana dig mera. Men undviker att du obstruerar dig med okontrollerade swingar.

kettlebell tränSe till att du spenderar mycket tid månader

i övning och hantering av swingar innan du går vidare till något annat. En del av kettlebell träningen utvecklar inte bara styrka och uthållighet för att avancera. Men också tålamod och ödmjukhet att bedöma och utveckla utan att skada dig själv.

Räta upp benen och sväng kettlebellen till hakhöjd. Upprepa i 90 sekunder, vilket skapar fart i gungan. Låt dina sätesmuskler och baksidan av låren, inte dina axlar, göra jobbet.

Att lyfta kettlebellen från marken till den rackade positionen kräver en mycket snabb, subtil skift i kettlebellens läge. Där kettlebellens klotdel hamnar i kontakt med baksidan av din hand och underarm. De flesta människor gör en ryckningsrörelse som vrider kettlebellen över i en bred båge. Och gör att den smäller bakom händerna, det är ganska smärtsamt. Du förstår vad jag menar efter några försök.

Tryck på Tryck

Börja i rackläge, med kettlebellen i din högra hand. Placera din vänstra hand högst upp till höger. Sänka in i en squat, böja knäna till 90 grader.

Räta upp benen och tryck din högra arm över huvudet. Släpp din vänstra hand från kettlebellen vrid din handled för att vända din handflata framåt. Återgå till rackposition. Upprepa i 30 sekunder och byt sedan sida.

När du blir bra på att göra dessa övningar med en kettlebell involverar avancerade variationer två kettlebells. Vissa människor använder också kettlebells för att avsiktligt lägga instabilitet i sina övningar. Till exempel, håller en kettlebell upp och ner, kallad bottoms-up. Utmanar dig att hålla det från toppling över medan du fortfarande lyfter eller håller tyngden.

kettlebell trän tjejDenna revved-up toning-sessionen har dynamiska, multimuskel rörelser. Till skillnad från typiska styrka övningar där du lyfter och sänker vikter långsamt. Medan du håller resten av din kropp fortfarande, svänger du kettlebellen rytmiskt genom kroppsförflyttningar. För att få din hjärtfrekvens snabbt och använda mer muskler, speciellt i dina knän. Resultatet ger ett snabbt resultat som tredubblar din kalori förbränning upp till 400 kalorier på 20 minuter.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *